Subiect: Mont-blanc 2011

Pagina 2 din 3 PrimulPrimul 1 2 3 UltimulUltimul
  1. Avatarul lui mariusica
    @arcarius
    Pai de coltari, piolet ziceam pe valea costilei care acu un an a facut doua victime. Saritorile nu era complet acoperite si greselile au fost fatale ( acu ce sa zic de Valea Costilei pe schiuri: Valea Malinului pare partia Bradu fata de valea Costilei).
    Arcarius stiu ca mergi la panou, aici e un mare avantaj dar un curs de iarna si eu as vrea sa fac. As face pentru schi de tura+curs de avalansa. Iarna asta a fost unul organizat la Padina, in Bucegi si unul la cota 2000 in Fagaras. La anu sper sa particip.

2. Mont-blanc 2011

Salut,

Vom merge o gasca anu acesta daca te intreseaza,in august pe ruta normala.

Ce ai nevoie este de ceva experienta alpina si catarare la stanca atat vara cat si in conditii de iarna:asigurare pe stanca,asigurare in conditii de mers pe ghetar,amaraje rapeluri,iesire din crevasa ,etc. si foarte important ACLIMATIZARE.

Daca tot te legi in coarda cu cineva trebuie sa fii sigur ca acela iti poate salva viata dar de asemenea si viceversa.Sa incerci sa faci chiar si vara o simulara de iesire din crevasa(pe prusice,blocator,etc)

Cel mai usor ar fi :

z1-campare st Jervais les Bains
    z2-cu trenuletul pana la nid d;aigle apoi urcare si campare la Tette Rouse
    z3.Tette Rousse Gouter-campare odihna si multe lichide
    z4-plecare pe la 2 dim pe varf si apoi coborare daca ai timp pana jos in St Gervais.

Grand Couloir-il treci cat mai dimineata cand sus e inghetat si nu cad pietre atat de des

Succes

3. Avatarul lui arcarius
    @silviu_i;
    1 - poate nu ai citit prima mea postare; acolo scriam clar: nu sunt interesat anul asta
    2 - daca-mi permiti o mica corectare: St.Gervais
    3 - de la Nid d'Aigle, care intamplator este capatul liniei trenului, pana la Gouter (cu tot cu trecerea/ pauza prin Tete Rousse si traversarea Grand Couloir) nu faci mai mult de 8 ore, asa ca nu ar fi rau sa te gandesti la campare direct la Gouter (am prieteni buni care au fost, asa ca stiu ce spun).
    4 - caderile de pietre din Grand Couloir nu sunt datorate atat zapezii cat celorlalti "drumeti".
    5 - legarea in coarda, cel putin pt. traverseul Grand Couloir, este un nonsens; exista cabluri de sustinere atat in portiunea majoritara cat mai ales pe partea finala de catarare pe stanca (aici cablul este continuu pana la Gouter iar catararea este similara cu cea pe o scara doar ca "treptele" sunt stanci)
    6 - obligatoriu legare in coarda pe ruta Gouter - Mont Blanc si pe urcare si pe coborare
    7 - pe traseul de mai sus crevasele sunt f.f.f. rare (un bun prieten care a facut varful anul trecut mi-a spus ca a vazut vreo 2 mari cat casa si cam atat).
    8 - pt. ziua de varf nu este f.usor sa ajungi in timp util pt. a prinde ultimul tren din vale. Tinand cont ca pleci la 02.00, faci vreo 6 ore pana pe varf, in conditii de antrenament si vreme buna, stai vreo 1/2ora pe varf (timpul zboara repede cu odihna, admirat peisajul si poze) si mai ai inca 6 ore la intoarcere (chiar daca este in coborare nu vei face mai putin pt. motivele: aglomeratie + zapada care deja este moale) ceea ce te aduce inapoi la Gouter pe la 14.00-14.30 dupa-masa; daca mai si mananci ceva acolo (si tare mi-e ca se va simti nevoia unei mese) urmeaza sa mai faci 8 ore pana in vale, unde ajungi in cel mai fericit caz (pt. ca oboseala isi va spune cuvantul) in jur de 21.00, ora la care nu mai pleaca nici un tren nicaieri.
    Cum spuneam mai sus cu cateva postari, schimbarea de altitudine implica si schimbarea de atitudine
    Succes la tura si tie.
    Eu as fi preferat sa ajung pe varf mergand pe ruta italiana si sa cobor via Gouter/Tete Rousse.
    Asta ar fi fost marea mea dorinta; aceea de a petrece vreo 4 zile in masivul Mont Blanc, facand unul dintre cele (daca nu cel) mai fascinante trasee ale masivului, trecand mai multe varfuri de peste 4000m si bucurandu-ma cateva zile de ceea ce inseamna masivul (nu doar varful) Mont Blanc. Din pacate, ruta italiana incepand de la Gonella Refuge care este inchis pt.modernizare/renovare, face ca aceasta abordare sa se amane sine-die.
    Asa ca probabil tot ruta normala o voi alege; daca nu vor aparea amatori f.f.f.seriosi pt. urcarea prin Tacul/Maudit si coborare via Gouter.
    Mai jos ai un link cu ceea ce inseamna in linii mari ruta normala; ai sa-ti poti face o idee:
    YouTube - Alpinisme - traversée du Mont Blanc
    Ultima modificare făcută de arcarius; 20.05.2010 la 17:03.

4. Mont-blanc 2011

da m-am grabit un pic

eu am fost acum 4 ani si am urcat solo;am facut 5.30 de la Nid D'aigle pana la Gouter cu plecare din St Gervais unde am dormit o noapte dar depinde de organismul fiecaruia;la refugiu ma durea un pic capul dar pana seara mi-a trecut;noapte a inceput o furtuna si dimineata nu am urcat decat pana aproape de 4000m ,nu mai urca nimeni chiar si ghizii s-au intors.

Despre crevase e adevarat nu sunt multe dar daca prinzi ceata si un si viscol e cam nasol;le poti gasi usor

Coborarea de la Gouter e delicata daca a nins sau mai ales daca e aglomerat pentru ca e foarte friabil-cablul nu este peste tot !

E foarte faina ideea cu ruta italiana si din cate am inteles este printre cele mai frumoase dar nu am fost pe acolo

Cel mai bine sa vb cu cei care au fost acolo iar coechiperii sa fie nu doar cu experienta ci si cu capul pe umeri ;din pacate este o ruta usoara pe carea se poate muri la fel de usor.

5. Avatarul lui arcarius
    @silviu-i

1 - Unde ai dormit in St.Gervais? Sunt ceva locuri pt.campare cu cortul?
    2 - Ai "tras" ceva ca sa ajungi in 5 1/2 ore pana la Gouter probabil nu avea mult bagaj in spate
    3 - In ce perioada ai fost? Am inteles ca 15 iul.-15 aug. sunt cele mai mari sanse de vreme frumoasa si temp. cele mai ridicate.
    4 - Din pacate ruta italiana, pana se redeschide refugiul Gonella, nu este de luat in calcul
    5 - Mai stii cumva, macar cu aproximatie, cam la ce ora pleaca primul tren din St.Gervais spre Nid d'Aigle?
    6 - Inteleg ca ai dormit in refugiu; intentia mea este sa stau la cort.

6. Mont-blanc 2011

1. Am dormit in refugiu ,dar nu mai fac prostia asta ,a fost foarte aglomerat si toata lumea se misca sforaie mirosuri,deschide geamul inchide geamul etc...

Teoretic camparea este interzisa la Gouter dar nu-ti zice nimeni nimic il pui mai pe seara;trebuie bagat in zapada in caz de furtuna sau viscol mai puternic;nu e frig daca ai un sac de dormit cu un confort de minim -5 grade e ok.

2.Din principiu incerc sa merg ultralight dar eram si antrenat atat la alpinism cat si trekking.

3.Am fost in prima saptamana din septembrie este mai putin aglomerat si parca nici nu era weekend.

4.nu cunosc

Pentru anul acesta informatii le-am luat de aici;

Campare in St Gervais:

campsite to saint gervais les bains- Domes de miage in haute savoie, france

Program si preturi TMB:

Chamonix Tramway du Mont-Blanc - Lifts Chamonix Mont Blanc France

Apa e foarte scumpa la Gouter si nici de carat nu-ti vine, asa ca topesti zapada dar ,trebuie sa pui saruri(nu sare) gaseti la farmacie saruri de hidratare dar nu le faci asa concentrate.

Daca mergi la anul ai tot timpul sa fii si antrenat si bine echipat si usor ;de antrenament cel putin Negoiu si Creasta Nordica din Piatra Craiului in conditii de iarna si un minim de alpinism de 3B/4A cap de coarda ,si dupa aceea e lejer MB-ul

Chiar daca faci si panou/escalada incearca sa intri in trasee clasice usoare de alpinism ca sunt altceva si te pregatesc mental foarte bine-sunt mai lungi ,mai expuse si de obicei necesita si retrageri mai complicate.

Anul asta tot la cort merg si eu dar esential este sa fie usor si de o firma serioasa; chiar daca e mult mai scump un echipament de firma te tine si 10 ani si ,nu degeaba un cort NorthFace sau Mountain Hardwear au lifetime warranty.

7. Avatarul lui arcarius
    Eu am un cort Eureka Mountain Lite 2; sunt f.multumit de el. Sac dormit Marmot Wave III cu comfort la -5C desi pe eticheta zona de comfort se intinde pana pe la -7.5C; la care se adauga protectie sac care mai creste si aia comfortul cu 3C. Saltea Therm a Rest de 3,8. Nu cred ca voi avea probleme pe perioada verii cu set-up-ul asta.
    De aia ai prins viscol si ceata, pt. ca ai mers in septembrie.
    O fi scumpa apa da' ca sa topezti zapada cari mai multe butelii = costa si astea; asa ca oricum o da-o tot cheltui ceva; si pe urma, fara sa cheltui nimic, nu se poate.
    Informatii bune mai gasesti si aici
    Chamonix, Argentiere, & Les Houches Resort Information Chamonix, France - Accommodation, Chalets, Hotels, Apartments, Last Minute Offers, Ski & Snowboard Rental, Ski Schools, Webcams, Snow Reports, Videos, News & Weather, Airport Transfers... - Chamo
    Daca vrei campare in Chamonix, Ille de Barats este cel mai "tare" camping.
    Camping Chamonix - Location Chalet : Ile des Barrats : Camping 3 étoiles - Aire de Camping et locations de Chalets au centre Chamonix Mont-Blanc
    Aici a stat amicul care a fost anul trecut.
    Daca vrei orarul curselor pt. tramway du Mont Blanc uita-te aici:
    Bienvenue sur les sites touristiques de Chamonix Mont-Blanc - France!
    Ultima modificare făcută de arcarius; 21.05.2010 la 10:37.

8. Mont-blanc 2011

E ok echipamentul,salteaua aia e cea mai tare piesa din echipament.Cu apa sunt de acord dar am auzit ca se mai si termina si au prioritate cei cu rezervare la refugiu sau ghizii dar e din auzite..oricum capul + 2butelii+oala =900 g impartit la 2 e ok.

aah si mai e si mancarea ai de la AdventureFood ca mancarea la francezi... e buna da-i putina ,in refugiu era parca si un loc special pentru cei cu primusul nu stateai afara.

9. Avatarul lui arcarius
    Daca tot ai fost pe-acolo, sa te mai intreb ceva:
    Bocancii din link-ul de mai jos
    SALEWA Bocanci Salewa Eagle GTX
    astia-s ai mei
    eu zic ca sunt ok pt. vara pe Mont Blanc + parazapezi Gore-Tex; ce zici?
    Co o precizare; aia de pe site au gresit la descriere, pielea nu este nubuk ci integrala (adica "si mai si").
    Mancarea de la Adventure Food banuiesc ca gasesc in Chamonix.
    Ideea este ca am de gand sa stau 1-2 zile pe Aiguille de Midi/refuge Cosmique pt. aclimatizare si ceva trekking pe coltari etc. Parca n-as face muntele ala doar in varianta: vin, urc, cobor, plec
    Ultima modificare făcută de arcarius; 21.05.2010 la 11:32.

10. Mont-blanc 2011

eu cand am fost am avut Kayland Revolution-dar sunt grei si prea rigizi(10 din 10)

acum am si eu tot salewa dar astia :Salewa Homepage Mountaineering BLACKBIRD (W)

si asta iarna la -15 in viscol au fost ok dar cand am stat mai mult de 20 min se simte frigul.

Nu cred ca vei avea probleme de frig cat mergi( cu o soseta adecvata) atat doar sa-ti stea foarte bine glezna ca la mersul cu coltarii, in caz ca te impiedici ,forteaza foarte tare glezna;mai ales la coborare sau traversare,coltarul ramane infipt si corpul se duce inainte .

Cel mai bine ar fi sa-i incerci coltarii pe bocancii tai pe o vale mai usoara din Bucegi sau unde mai gasesti zapada dar cel mai important e sa-ti dea senzatia de siguranta ,sa simti piciorul fix sa nu-ti joaca glezna....eu am patit-o...

11. Avatarul lui arcarius
    Stai linistit, am bocancul "pe picior" ca sa zic asa; stiu sa-mi aleg/probez bocancii de munte
    Ma uitasem si eu la noua colectie Salewa; practic Blackbird sunt Eagle din sezoanele trecute cu o alta "fata"; re-brand-uite
    Doar ca ai tai au si rama pt. coltarii automati.

12. Avatarul lui Mal
    @arcarius: Problema nu e ca bocancii nu sunt ok, opinia mea este ca iti trebuie bocanc de iarna, cu rigiditate medie spre inalta, cu talpa mai groasa, pentru ca tu o sa folosesti probabil coltari articulati cu prindere strap on, semirigizi. Vezi sa iti iei coltari cu antibott. Intr-adevar ce spune @silviu si are mare dreptate, numa joc la coltari sa nu ai ca e nasol. Din poze, nu am vazut live modelul, imi pare ca acest bocanc poate fi folosit cel mult toamna, talpa este usoara, subtire si nu sunt inalti.Bocancul de iarna trebuie sa fie mai inalt, tocmai pentru sustinerea suplimentara a gleznei. Acum tu stii cum arata efectiv eu unul m-as gandi la un La Sportiva Eiger, un Boreal Tacul, Garmont Pinnacle, Millet High Roc sau Radikal.
    Ultima modificare făcută de Mal; 21.05.2010 la 19:45.

13. Avatarul lui arcarius
    @Mal, sunt bocanci 3 sezoane desi am vazut salvamontististi din Sinaia si iarna cu ei in picioare; sunt peste glezna; nu stiu cum ii vezi tu josi; iar talpa este cat se poate de rigida; doar ca nu merg cu coltari automati, doar mecanici
    Sunt identici cu Blackbird-ul postat de @silviu_i doar ca au alta culoare, nu au rama pt. coltari automati si au alt design la partea care protejeaza glezna.
    La Sportiva Eiger sunt un model mai vechi care nu se mai fabrica; mai jos ai un link si ai sa vezi ca sunt dati ca bocanci de vara
    Rezultatele căutării de imagini Google pentru http://s7ondemand1.scene7.com/is/image/MoosejawMB/PAAAIADDECDALDNKx1013041_zm_product.jpg
    Iar intre Garmond Pinnacle si Salewa Eagle GTX nu este nici o diferenta constructiva majora sau d.p.d.v. al materialelor; crede-ma ca stiu f. bine ce mi-am luat.
    Garmont Hiking Boots Backpacking Mountaineering hiking
    Mai jos pagina oficiala pe care gaseai Eagle, vezi ca daca dai zoom se vede mai bine bocancul
    Salewa
    doar ca ai meu sunt galbeni
    Acuma ce sa zic, am sa-i probez la iarna cu coltari sa vad ce si cum (ca pana acum nu am apucat); daca nu ma multumesc, am sa-mi iau unii mai "ai dracu"
    Bocancii Garmond nu prea imi plac, in general vorbind, pt. ca au un fix cu pielea nubuk, si aia se uda la zapada oricat de bune ar fi parazapezile.
    Nici Millet High Roc nu mi se par mai "peste" ce am eu.
    Millet High Roc - Ghete alpinism // Sport Virus
    Singurii care chiar ar face ceva diferenta ar fi Millet Radikal:
    Rezultatele căutării de imagini Google pentru http://www.frontcountry.com/frontcountry/images/items/millet_radikal_climbing_boot_rg_fr.jpg
    dar pt. o tura de vara fie ea si pt. MB nu stiu daca merita banii; la ce bocanci am vazut ca au avut altii in picioare (pe MB ma refer) parca imi vine sa zic ca va fi ok cu Eagle-urile pe care le am
    Altfel, daca o sa fie sa dau banii pe inca o pereche de bocanci, parca mi i-as dori pe astia:
    La Sportiva Spa: Nepal EVO gtx - Mountain | Catalogo scarpe - Shoes collection
    Ultima modificare făcută de arcarius; 21.05.2010 la 20:53.

14. Avatarul lui Mal
    Eigerul nu este bocanc de vara, am purtat o perioada, si nu m-am inteles cu ei intrucat sunt rigizi de folosit la trekkingul nostru usor. In urcare insa suport superb, dau o forta la inaintare deosebita. Este caracterizat asa intrucat are intr-adevar un singur punct slab nu duce la temperaturi scazute pe perioada lunga de timp. In rest este bocanc de 3-4 sezoane sigur.
    Garmont Pinnacle, te contrazic, este un bocanc ce face toti banii, i-am probat, pielea este suede, de inalta calitate cu grosime de 2,8 mm integrala, niste adevarate tancuri, galosare completa inalta, sunt bocanci de 4 sezoane si sunt folositi pentru cele mai "murdare" joburi alpine - suporta fara probleme incarcari mari pe urcari abrupte(hard backpacking). Iti spun ca e greu sa te umezesti in 2,8 mm de piele, care piele, e mai mult expusa in partea superioara pana acolo ai ceva cm de cauciuc. Un singur minus la astia, dar nu poti sa le ai pe toate -sunt grei. Suna aci X-Sport iarna asta cu treaba prin Timisoara, erau vanduti de baietii foarte de treaba de aici la 375 ron, am vrut sa-mi iau a doua pereche hardcore dar nu aveau nr.meu 44,5 ci numere mai mici. Un pret imbatabil. Ceea ce pot sa-ti spun cu siguranta este daca o sa pui Salewa pe langa astia o sa ai o viziune putin diferita a problemei adica o sa compari o limuzina cu un tot teren. Am curaj sa fac pariu pe o cana uriasa de vin fiert ca asa este. Cine pierde ala da!

15. Avatarul lui arcarius
    Stai linistit, nici tu nu ai probat Salewa Eagle mai @Mal, tot 2,8 mm dar nu nubuk ci integrala.
    Ti-am spus; salvamontistul ala de mi-a aruncat coarda asta iarna ca sa cobor din scaunul blocat in valea Dorului avea exact bocanci ca ai mei (chiar am glumit pe tema asta) si umbla cu ei prin zapada de inceput de ianuarie, bine-mersi; nici nu se obosise sa-si puna parazapezi.
    Ideea este sa stea bine cu coltarii pe ei, daca nu, Millet sau LaSportiva ; de la Millet, ori Radikal ori astia
    Millet Roc & Ice GTX - Ghete alpinism // Sport Virus
    Si ca sa intelegi mai bine ce vreau sa zic, mai jos link-ul spre coltarii pe care mi-i cumpar
    Detalii produs - Coltari EDELRID Ice Star - Mountain Shop
    adaptabili si la talpa flexibila si semi-rigida + antibott si husa.
    Buna treaba nu? Stiu astia de la Edelrid sa le faca
    Ultima modificare făcută de arcarius; 22.05.2010 la 06:51.