Like Tree25Likes

Subiect: Cand se deschid majoritatea partiilor in Zillertal

Pagina 3 din 3 PrimulPrimul 1 2 3
  1. Avatarul lui DDA
    Kalindor,cum a fost pana la urma cu partiile .Cate au fost deschise si in ce conditii s-au prezentat ?Eu plec in aceiasi zona in 10 zile si o opinie de la fata locului nu strica desi conditiile se pot schimba drastic .Eu am cazare 10 zile in Kaltenbach incepand din 29 ian dar o sa ma plimb mai prin toata valea cred.
    Mie imi plac partiile albastre-rosii sau rosii mai indulgente si late.In ce zona gasesc asa ceva ?

2. Am card la CEC Bank si in 01.02.2014 am facut o plata cu 4.5lei/1euro. Curs BNR la data aceea era 4.4978. Cursul la data de 04.02.2014, cand s-a efectuat operatia in cont era 4.4589. Am extrasul de cont bancar. Mi-a luat 0.0411lei in plus fata de cursul BNR, dar nu 0.14lei cat mi-a luat acum.
    Pentru mine este important ca eu fac platile numai cu cardul cand merg la schi in Alpi.
    Nu am casa de schimb valutar, la mine in catun si cumpar euro la cursul de vanzare Raiffeisen. E mai avantajos pt. mine sa platesc cu card.
    Am inteles ca la alte banci ti se opresc banii rezultati din diferenta la care banca respectiva vinde euro si cursul la care procesatorul de carduri a facut tranzactia (la Raiffeisen asa este).
    Inseamna ca conteaza si banca emitenta a cardului. Nu se poate generaliza.
    Dar ce m-a iritat a fost ca cei din Zillertal de la instalatii care sunt agenti comercianti fac si pe casa de schimb valutar.
    Au luat 4.63lei/1euro si la Raiffeisen Romania cursul era 4.56. Daca aveam card Raiffeisen tot in dezavantaj ieseam.
    Trebuie sa fi ofiter de carduri sa-ti dai seama ce sa alegi la POS, euro sau RON, ca sa nu iesi in pierdere.
    14 lei daca aveam in minus pe card nu mai puteam sa-mi iau skipass pe 6 zile. Poate era mai bine, ca as fi incercat in euro.
    Cel mai bine va fi sa vorbesc cu un ofiter de carduri. De asta am deschis discutia pt. ca unul din grup care are card Raiffeisen mi-a spus ca pt. el e mai avantajos sa schimbe euro in tara si plata cu cardul este dezavantajoasa.
    Dar daca pierzi banii sau daca ti se fura e cam nasol. Eu am doua carduri pe acelasi cont. Daca pierd unul il tin pe celalalt in alt loc. Si mai e chestia cu monedele. Te umplii de metal.
    bogodan likes this.

3. DDA
    S-au deschis, dar erau ca betonul majoritatea. Inghetate. Nu stiu de ce, dar ma asteptam la ceva mai rau, adica guguloaie, incepand cu ora 11:00 si aratura. Dar fiind inghetate, majoritatea nu puteau sa ajunga in halul asta. Nu era nici prea multa zapada. A si plouat in penultima noapte si am vazut iarba multa. Dar apoi a nins. La Zillertal Arena chiar 40cm: Snow Report - Zillertal Arena -.
    Nu am stiut ca pe harta asta daca dai click pe emblema zonei iti apare harta amanuntita cu partiile si instalatiile zonei:
    vechea harta era diferita.

Chiar la Kaltenbach sunt partii rosii mai austriece (in Franta ar fi albastre). Daca treci la HochFugen cu gondola 8er Jet (lunga) poti face o partie f. lunga 13 combinata cu 14 apoi iar 13-nu trebuie sa intri pe S-ul pe care il face 13 ca dai la bete. Anul asta nu am ajuns acolo ca era vant si traseul de legatura intre Kaltenbach si HochFugen inchis.
    Aici este o partie excelenta si lunga 6; mergi pe 10, intai. Acum nu stiu cum era. E cam inchisa la culoare. Parerea mea ca e cea mai buna partie din domeniul asta.
    La Ziellertal Arena sunt partii rosii 13, 14, 15, 19 sunt mai abrupte. Mie mi-au placut partiile aici fata de altii care au zis ca Zillertal Arena e cea mai proasta zona de schi. Acum nu le-am putut face in afara de una. Ceilalti au vrut sa mergem mai departe. Din cate imi amintesc 18 e o partie pe placul tau. Partia 21 care face legatura intre Zell si Gerlos este o partie de creasta, de fapt este un coridor are o zapada de vis. Atentie la urcarea in telescaunul 4er Teufeltal. Daca e aglomerat are viteza, nu e cu debraiaj si este f. jos. Daca sunt persoane inalte si nu se lasa pe vine la urcare poti cadea. Eram sa cad odata si in anul urmator era cineva accidentat chiar acolo la urcare. Mai mult ca sigur a cazut. Totul era oprit si o armata de salvamontisti cu elicopter.
    Cobori apoi in directia Gerlos si dai de o zona care-ti place. Este un centru cu autoservire destul de mare.
    Daca cobori mai departe spre dreapta in Gerlos partia este rosie, dar nu e chiar usoara. Era si inghetata. Daca mergi inainte pe 36 ajungi intr-o vale de unde se urca spre Konigslteitespitz (2 scaune si o telegondola). De aici din varf daca te intorci este o coborare lunga pe un rosu usurel, dar ti-ar fi pe plac. Parerea mea este ca pe partiile astea merita sa faci mai multe coborari 39, 38,37.
    HochKrimml-Platennkogel acolo este o zona foarte pe placul tau, dar e cam departe. Daca mergi direct cu masina acolo este cam departe si pierzi multe evitand Zell si Konigsleiten.

Zona urmatoare este Mayrhofen. Zona cea mai importanta din vale. Dar multe partii inghetate. Aici, daca vii de la Kaltenbach si vrei sa mergi cu Penkenbhan trebuie sa parchezi la Ahornbhan.
    Parca nu mergi cu masina. Nu stiu. Exista tren de la Kaltenbach.
    Dupa mine si nu numai, Ahorn este cea mai buna partie din vale. Poate cea mai buna din Austria.
    Era inghetata. Aici nu a nins mult si erau tunuri in functiune. Intrai in zapada aia si acolo ramaneai in picioare sau pe jos.
    In domeniul Mayrhofen cel mai bine ar fi zona Rastkogel. Sunt partii in soare, daca este. Aici e bine sa vii cand nu se anunta ceata sau vant pt. ca este cea mai inalta zona din toata valea dupa Hintertux. Si daca nu schiezi pe Ahorn dimineata si daca este bine sa mergi ori la Horbergbahn sau chiar direct la VerderLanersbach si sa iei Rastkogelbahn. In astea doua locuri nu stiu cum se parcheaza. La Penkenbahn este f. aglomerat. Partiile 25,26 si 27 sunt pe placul tau, dar cam aglomerate. Mai este si urcarea cu gondola de la Finkenberg, dar nu stiu daca sunt gasesti locuri de parcare. Partiile 47,48, 49 sunt cam abrupte.
    Daca ar fi sa urci cu Penkenbahn ar fi bine sa cobori in vale, acolo unde este partia 14 albastra pe 29 albastra. Numai daca ninge mult si tine frigul fara perioade de incalzire merita facute partiile 32,33,55. Sunt inghetate. Stiu ca te descurci pe ele, dar nu stiu restul familiei. Dar pierzi si timpul. Trebuie sa ajungi la telecabina cu Tappelnalmbahn care te duce pe Rastkogel. Dar si de aici si cu Horbergbahn si cu gondola de la Finkenberg trebuie sa te intorci si sa schiezi pe partii abrupte, inghetate. Asa ca daca mergi cu autoturism mai bine la VorderLanersbach. Pe Horberg am fost acum doi ani pe partiile 10 si 15. Sunt bune, placute, dar atunci erau 2m de zapada.
    Pe Egalm partiile sunt abrupte. Acum nici nu vroiau sa mearga ceilalti si cred ca erau inghetate.
    Partiile din arealul asta, Mayrhofen si care ma interesau erau inchise din lipsa de zapada: Ahorn, partia 12 Devils, legatura dintre Rastkogel si Egalm-partia 75, precum si partiile de pe Egalm.
    In domeniul asta arata 50 cm dinainte de Revelion. Si mai inainte arata 30 cm. Ramasese zapada artificiala numai pe partii si ei tot 30cm indicau. Aici trebuie sa ninga mult ca sa acopere gheata.
    Mai era inchisa, cand am deschis threadul partia de legatura dintre Zell si Gerlos.

Pe Hintertux numai o partie este de luat in seama: 4 sau 8 continuata cu 3 si 2. Pentru asta trebuie luat un scaun, apoi gondola si apoi alta gondola. Mai sunt si alte partii late si albastre, dar cu teleschiuri. Mai este si partia 17, dar mai mult de o tura nu m-am dat acolo. La fel si pe 5 care are un telescaun lent. Aici am preferat partiile astea 4,3,2. Din pacate trebuie sa cari schiurile de la o gondola la alta. Este greu de ajuns sus.
    Din pacate si pentru tine nu stiu sa explic concis. Ma pierd in amanunte.
    Deci mai concis: Kaltenbach; Zell am Ziller; HochKrimml (daca mergi cu autoturism)-daca stai 10 zile si nu ai timp sa mergi de la Zell; Raskogel. Pe Hintertux sunt convins ca vei merge oricum. La fel ca la Raskogel. Sa nu fie ceata sau vant. Pe Hintertux trebuia alese zilele cele mai bune d.p.d.v meteo.
    Cred ca aici ti-ar placea cel mai mult sa faci partia de la ultima gondola, cea care urca la 3250m de mai multe ori. Sus e cam abrupt, dar apoi foarte lat si perfect pt. carv. Din cate stiu iti place carv.

Daca stau sa analizez mai atent gheata nu era ceva chiar asa rau pt. ca nu s-au facut guguloaie si aratura. Eu am schiat mai bine in felul asta. Dar eram 3 in grup si unul schiaza de vreo 2-3 ani. Nu-i placea nicaieri. Era si prima lui iesire.
    Ultima modificare făcută de kalindor; 20.01.2015 la 01:33.

4. Avatarul lui DDA
    Citat Postat în original de kalindor Vezi post
    Din pacate si pentru tine nu stiu sa explic concis. Ma pierd in amanunte.
    Kalindor,multumesc pt informatii si pt amanunte !Daca nu vroiam amanunte ma uitam pe harta si gata.Am inchiriat o masina in Munchen si sper sa acopar cat mai mult din zona si daca e vreme frumoasa sa ma duc pe Hintertux de 2-3 ori.Mjultumesc inca o data.

5. Pentru putin.
    In Zillertal mi se pare cam cald si noaptea se face gheata. Ori flescaiala, ori gheata. Asta este parerea mea.
    Zilele astea arata bine.
    Iti doresc sa se pastreze temperaturi scazute, iar zapada si vremea sa fie cat mai bune! Distractie placuta!

6. Avatarul lui DDA
    A fost cineva pe Hintertux in jur de 1 mai si are idee cam ce partii mai raman deschise ? Banuiesc ca doar cele la peste 2500 m o sa fie in conditii acceptabile....ceea ce nu e chiar rau pt 3 zile de schiat....Eu ma duc singur singurel,dar daca vre-un disperat ca mine care nu accepta ca iarna sa terminat mai este in zona intre 1 si 5 mai....poate ne intalnim
    Dragonfire likes this.

7. Avatarul lui Posho
    Am fost eu intr-o perioada de-asta foarte calda, in Mayrhofen erau +25 dar sus se schia bine de la statia superioara a Gletcherbus 2, adica la peste 2600m. Se putea merge si mai jos doar ca era fleasca la statia de jos. Cam prinzi 3, 4, 5; 9 sint deschise tot timpul (doar ca sint cu telechiuri), negrele si 11. Poate si 2 pina jos.

Neaparat sa faci o vizita in crevasa de sus (sint vizite ghidate, salutari Berthei!), o poti face in clapari si daca te intereseaza si in pestera de la Spanagelhaus (merge si aia in clapari da' mai greu). De pe Panorama vezi Dolomitii ca-s aproape. Imi pare rau ca nu ne intilnim, eu vin mai tirziu. Distractie placuta!
    "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

8. Avatarul lui DDA
    Multumesc Posho. Pt 3 zile ar fi deajuns partiile de care spui,11 ,4 si 3 oricum mi-au placut cel mai mult.Sper doar sa fie zapada buna cat de cat, macar dimineata cateva ore sa-mi fac damblaua si dupamiaza sa fac exerctii cu fimiu care e nou virusat de ski.......Pe Panoramaterrasse am fost in februarie dar in pesteri nu am apucat sa ajung,poate de data asta.