Like Tree1Likes
  • 1 Post By yvonne

Subiect: les deux alpes-Fr

1. les deux alpes-Fr

salut! as dori sa aflu niste informatii despre aceasta statiune les deux alpes din franta daca a mai fost cineva, si ce experienta a avut acolo

2. Am avut placerea sa schiez acolo, acum vreo 7 ani. Mie mi-a placut foarte mult, mai ales la prima experienta in strainatate
    Statiune se afla la 1600 - 1800 m, destul de mare, asemanatoare ca structura cu alte statiuni franceze, aparute dupa anii '60. Partii foarte multe, cateva sute de kilometri (nu mai stiu exact), zeci de mijloace de urcare printre care si un telescaun debraiabil de 8 locuri si un trenulet subteran care te scoate pe la 3300 m alt. Cota maxima este 3600 m (Dome de la Lauze parca). Skipass-ul depinde de perioada, eu am prins cu 25 euro/zi, la inceput de sezon (1 decembrie).
    Despre cazare si after ski nu iti pot spune, eu am stat in Grenoble, de unde am mai mers si pe la Alpe d'Huez si Chamrousse.
    In orice caz se merita!

3. Prima impresie, dupa un drum de 22 de ore cu autocarul a fost nervi intinsi la maxim. Cei care ati fosti in franta stiti, cei care urmeaza sa mergeti va avertizez: cazarile in statiunile de ski - cele de buget bineinteles - sunt minuscule, iar la calitate sunt undeva la maxim 2 stele de pe la noi. Mobilier depasit, curetenia schiopata, ustensile cam prost curatate, pe la usa intra frigul. In schimb sunt dotate cu tot ce ai nevoie pt o saptamana de sedere, iti poti prepara fara probleme cam orice fel de mincare.
    A doua impresie a fost a doua zi. A nins mult, zapada proaspata multa pe partii, iar pt doi oameni care nu au schiat de un an, n-a fost tocmai de vis. Ratrak-urile isi fac treaba seara, dupa inchiderea partiilor, dar daca noaptea ninge, ai freeride cat te tin picioarele. Noroc ca dupa 2 zile s-a oprit ninsoarea si am putut incepe cu adevarat schiatul. DIn punctul nostru de vedere, bineinteles, nu-i contest pe cei carora le place zapada proaspata si hop-urile de jumatate de metru pe partii.
    Ca si idee, este un loc bine ingrijit, posibilitati multiple de ski, ai vreo 200 km partii amenajate care se intind de le 1270 la 3600m pe langa care ai nenumarate posibilitati de freeride. (se poate trece direct pe LeGrave, cica cel mai mare domeniu schiabil freeride din Europa).
    Interesant este funicularul (practic un metrou subteran) cu care poti ajunge de la 3200 la 3400 m, faptul ca si un incepator se poate intoarce de la 3400 direct in statiune numai pe partii albastre si verzi, barul LePano, discoteca de la 2600 m, cea mai inalta de acest gen din Europa, unde in fiecare zi intre 15-17 e chef in aer liber, nenumaratele posibilitati de freeride, scolile de schi care sunt multe, inclusiv pentru avansati, cultura celor care schiaza este excelenta, se pricep si cunosc cele 10 reguli.
    Preturile sa nu va sperie, sunt mari, o masa cat de cat in oras va va costa un minim de 40 de euro, barurile de pe partii de asemenea practica preturi pentru turistii occidentali.
    Desi este departe, ofera o experienta care merita incercata odata in viata. In ultima perioada tot mai multe agentii au in oferta lor aceasta statiune. Noi am platit 314 euro/persoana, in care au fost incluse urmatoarele: cazare, fara masa in studio de 2 persoana la 1650, ski pass 6 zile, transport cu autocarul din budapesta.
    Pentru intrebari va stau la dispozitie.

4. Avatarul lui alexoffroad
    ma uit la ei pe site si skipass de 6 zile costa EUR 211
    inseamna ca diferenta de 103 euro include si transport si cazare ??? In ce perioada ati fost?
    "But I find holy redemption
    When I put this car in drive
    Roll the windows down and turn up the dial" Maren Morris

5. Informatia ta este corecta. Si noi am vazut acelasi pret la fata locului.
    Noi am luat pachetul asa cum l-am descris, nu stiu cat a costat pentru ei fiecare componenta in parte. Cu siguranta au negociat cu totul alte preturi, noi am fost "doar" un autocar de 79 de persoane, dar dupa noi, in urmatoarea saptamana, veneau 5 autocare, prin aceeasi agentie - din Ungaria. Am fost in perioada 19-26 ianuarie.

6. Salut comunitate SV! Ma consider un membru mai vechi ( pasiv) al acestei comunitati.Astazi am hotarat sa-mi fac cont pentru a raspunde la acest topic.
    Am fost la Les Deux Alpes in perioada 05.01-12.01.2013... Cine a mai fost in Franta stie ca toate cazarile la sejururi incep de regula sambata dupa ora 16.00 si se termina sambata urmatoare la ora 9-10. Am ajuns aici cu avion pana in Italia apoi cu masina inchiriata ( aprox 240 km pana in statiune).Pe drum am trecut prin cateva statiuni italiene si franceze ( Sestriere, Montgenevre, Briancon, Serre -Chevalier, La Grave).
    Cazarea aleasa de grupul nostru inca din luna iulie a fost de exceptie: apartamentele L'ALBA, un apartament pentru 6 persoane cu 3 dormitoare, living, bucatarie, 3 bai. Bucataria avea toate dotarile posibile, frigider imens, plita electrica cu 4 ochiuri, cuptor electric, micriunde, ketler si filtru de cafea.In living am avut televizor si dvd .Pret apartament 1400 euro/saptamana aprox 450 euro/familie. Un alt avantaj al acestei cazari a fost pozitia: exact in spatele cabanei aveam un telescaun care ne urca la 2200 m de unde pe un anumit traseu ajungeam la gondola pricipala.La fel pe retur, ajungeam la cabana pe skiuri.
    Domeniu skiabil: 220 km de partii. La gondole nu am stat deloc la coada max 3-4 minute. Tarifele sunt cele de pe site-ul oficial cu mentiunea ca au tot felul de permise ieftine pentru debutanti si incepatori ( gen 12 euro/4 ore la baza partiilor, sau 22 euro/zi si acces la 21 de instalatii de la baza partiilor.. permise de jumate de zi...).Fata de Austria mi s-au parut foarte multi cu snowboard-ul...
    Instalatiile destul de vechi ii comparatie cu Austria, peisaje mai spectaculoase... preturi pe partie similare, mancarea scumpa si proasta...
    Marketurile din statiune extrem de bine aprovizionate si preturile decente ( pentru statiune).
    Vremea: din 7 zile am avut 5 soare si temperaturi bune -3, -4, pe ghetar -8.... Cei care au ma fost in Franta in ianuarie se plang de ceata si frig....
    Per ansamblu a fost o vacanta foarte reusita, deloc obositoare ( Imi pare rau pentru cei care aleg sa mearga cu autocarul asa distanta).
    Codrin likes this.

7. Da nici eu nu intelg autocarul sau masin. Si eu ma voi duc in Franta in Martie pe 16. Cand ma costa avionul sub 100 euro dus intors cu tot cu bajul de schi, si masina inchiarata de la Bergamo sub 300 de euro nu vad altceva mai convenabil pentru un grup de 4 persone. Asa sa pierd nustiu cite zile pe drum nu inteleg sincer dece e asa popular sa merga lumea cu masin. Am un prietien care a zis ca pleaca la 12 noapte vineri seara din Bucuresti spre Austria (Ischgl) si ajunge Sambata seara la 7-8 seara in Ischgl, eu personal nu pot concepe sa schiez a doua zis, sincer nu cocept dece as faca asa efort cand merg nu stiu cite avione in Austria, Italia sau Munchen in 2-3 ore. El zice ca e mai ieftin dar cum poti spune asta cand un om normal ar mai plati o noapte de cazare la dus si la intors?
    Din motivul asta (cat toti sa duc cu masina mie de kilometri) nu avem charter calumea pina la schi cum au englezi, sau cum avem noi vara in grecia.
    Nn are vrea tota lumea sa plece de la Bucuresti cu Avionul la Salzburg,sau in cazul asta Chambery sau Grenoble sa te astepte un Autocar pina in statiune si sa te aduc in apoi tot asa.
    E iute dai nu avem de toti inebuniti de masina

8. Hai sa vorbim mai bine despre statiuni si experiente, lucruri care au legatura mai directa cu sportul. Restul este alegerea fiecaruia, cu bune si cu rele, cu siguranta fiecare are dreptate in modul lui. Ideea a fost de a revitaliza putin acest topic, de a veni cu informatii si, mai mult, cu propria mea experienta despre acest loc. In rest fiecare cu propria-i alegere, de aceea nu comentez nici pro, nici contra, avem gusturi, nevoi diferite, important sa fim impacati cu ce alegem si sa ne simtim bine! Petrecere frumoasa in Franta, Romanalex1