Like Tree3Likes

Subiect: Livigno - Italia

Pagina 4 din 10 PrimulPrimul 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 UltimulUltimul
  1. Avatarul lui DDA
    @avampire196,la nr 5 sa intamplat.A fost prima mea iesire de pe pista ,dar incet incet am reusit fara sa cad si chiar a fost amuzant, trecand peste faptul ca mi-a omorat genunchii si eram total nepregatit.

2. Avatarul lui cbogdy
    272 euro cu skipass (cazare cu skipass)

Am inteles ca se poate schia in Livigno pana pe 15 mai, dar asta doar sus de tot ca in vale nu mai este zapada. Si in general se schiaza pe zonele ferite de soare cum ar fi Federia.

3. Avatarul lui kb24
    Cu un pic de intarziere, imi dau si eu cu parerea
    Si noi am fost (2 persoane) intre 12 si 19 decembrie la Livigno.

Cazare la hotel de 3* (camera standard, micuta dar incapatoare, cald ziua dar noaptea se inchidea caldura de la 23 pana pe la 5) + demipensiune + skipass(free) = 420 euro/persoana (60/noapte/persoana). Nu a fost ieftin, dar mancarea a fost foarte ok (md variat, cina, cu 3 feluri de mancare, in fiecare seara alta). Daca sunteti persoane mai comode si vreti doar sa va dati la vale si sa nu va faceti mancare/curat... e ok.
    Hotel Livigno - Albergo, Ristorante, Pernottamento - Livigno (SO)

Transport: avion (cu echipament de snowboard + bagaj de cala) + microbuz (Livigno Express Shuttle Bus Transfer Airports - Italy), dus-intors: 750 ron (rezervare facuta cu 2 luni jumatate inainte) + 82 euro / persoana. Nu e ieftin, dar eram la 16:00 la hotel, plecand la 06:00 de acasa.

Da, a fost foarte frig in perioada aia, dar prefer frig patrunzator+soare in locul ninsorii+nori. In ziua cu ninsoarea vizibilitatea era aproape 0 pe anumite portiuni (cu orice ochelari/lentila ai fi avut). Din fericire, nu era asa peste tot, norii se mai ridicau, se mai 'asezau'. Ma rog, la schimb primeam zapada mai moale. Nu le poti avea pe toate

Partiile foarte bine intretinute. Rosii usurele, negrele de sus mai spre rosii, dar vreau eu sa vad omul care a facut ultima portiune din neagra dinspre Carosello 1 (Zuelli) si a zis ca e rosie. Era zid, inghetata-bocna, cu aproape zero zapada pe mijloc dupa ora 14 si cu o panta bunicica. Am vazut cazaturi de sus pana jos pe ea, din gondola si de la coada. AIA ERA NEAGRA, nu rosie-usoara! Scurta, dar neagra. Si da, toate albastrele de sus erau practic drumuri, cu panta sub 10% (in afara de cea care se oprea la Costaccia).
    Pe Mottolino, partiile de pe mijloc si cele de cel mai sus aveau zapada un pic mai 'tare' - erau in umbra 60% din zi.
    Cele de sus de tot (rosiile de langa Carosello +cele deservite de telescaune de pe Mottolino) nu erau foarte bine semnalizate. In conditii de nori+ninsoare nu prea iti mai dai seama care e partia/care e off-piste. Poate crea ceva probleme in anumite portiuni, daca nu esti atent. Si cele 2 scaune (semi-vechi si fara bubble) Blesaccia erau oribile in conditii de frig. 9, respectiv 7 minute la -20 de grade nu sunt deloc placute. Mai ales Blesaccia2 e pacat ca n-are bula. E singurul mod simplu de a ajunge de la carosello la Federia sau la Fontane Vetta. La frig nu mai e simplu

Natiile de pe partie (polonezi, cehi, slovaci, estonieni/letoni/lituanieni) nu m-au deranjat prea rau la coada. Se comportau fix ca romanasii nostri de pe valea Prahovei. Impingeau schiurile, franau tarziu, practic 'in coada', se inghesuiau. Daca esti obisnuit cu 'boarderii/schiorii' de pe la noi, adica cu nesimtirea... o inghiti si in afara tarii, pt. ca n-ai cum sa o schimbi. La restaurant/pe strada erau ok.
    Unde m-au deranjat, a fost intr-o dimineata pe partia dinspre Trepalle. Acolo mergeau de parca erau Tomba insusi, fara sa se uite in stanga/dreapta/fata, cu viteze peste tehnica lor, in zone cu gheata destul de multa. Din fericire, dupa o vreme s-au raspandit pe tot muntele. Ma mir ca n-am vazut accidente grave, sincer.

As mai merge in perioade cu skipass-free la Livigno. Domeniul schiabil e destul de larg sa-i suporte pe toti. Partiile in sine merita. Nu e foarte variat tot terenul, dar ofera cate ceva fiecaruia. Suficient pt. 6 zile.

4. Avatarul lui bogodan
    salut!
    fusei la Livigno si eu
    26 martie-2 aprilie
    cazare -apartament, 212 euro/persoana, skipass inclus - perioada skipassfree. coditii foarte bune, curat, gazdele primitoare, discrete. cabana era situata la 70-80 m de telescaunul doss, nr 18, din varful caruia era varianta de coborare pana la cabina carosello.
    mai cu mancarica de acasa, mai cu cate o pizza, cu mancarea n-a fost problema.
    preturi: in sat o pizza de la 5,5 euro in sus, preturile variau la restaurante cam cu 50 centi-1 euro. o chestie putin neplacuta - la pizzeria mario's la afisierul de afara pretul era cu 70 centi mai mic decat era in meniul din restaurant. dar pizza a fost foarte buna, un vin al casei exceptional, servire ok, mai o reducere de 10% pe baza unui tichet primit pe strada. pe partii - constatare proprie - se mai pot construi vreo cateva restaurante. cel mai interesant apres-ski de pe partii - pe mottolino, cel deasupra telescaunului giorgio rocca - atmosfera faina, oameni care dansau. acu ce oameni e alta poveste.
    oameni - multi polonezi, marea majoritate, urmati de cehi. nu deranjeaza, multi dintre ei de bun simt. mai erau si cativa cu figuri dubioase, dar si aceia linistiti. la o bere in plus se mai urcau ceva barbati pe mese si dansau la bustul gol. la telescaune se faceau cozi, dar mergea treaba relativ rezonabili. acu, datorita muntitudinii de schiori se mai calcau schiurile, dar n-ai ce face, nu-ti convine ca te mai calca unii dar din greseala mai ajungi si tu sa faci asta.
    am plecat de acasa cam ezitant datorita faptului ca prognozele aratau ninsoare/ploaie. s-au can buctat meteorologii italieni. inafara de 20 de minute de ninsoare in dupamasa primei zile, vremea a fost superba, adica insorita.
    temperaturile erau sub 0 noapteasi bine peste ziua. in ultima zi termometrele de la telescaune aratau si 17-18 grade. binenteles ca numasurau extrem de corect remperatura dar oricum era cald - unul dintre instructorii de schi de acolo spuneau ca astea sunt temperaturi de vara acolo. totodata localnicii se plangeau de lipsa zapezii - 50 cm jos si 2 m sus - cica de mult nu a mai fost un an asa sarac in zapada. adevarul e ca pe partea sudica se cam topea zapada
    partiile - parerepersonala - nu am intalnit vreuna sa nu-mi placa. foarte faine toate si cele de pe carosello sipe mottolino.
    noi am facut urmatoarea miscare - dimineata mergeam pe carosello si de pe la 12-13 schimbam versantul trecand pe mottolino. pe carosello, versant sudic, batut de soare dis de dimineata, de pe la 11 e inmuiau partiile, la 12-1 erau flescaite bine. pe mottolino erau numai bune. iarna nu cred sa fie probleme de genul asta dar la sf de martie nu cred ca am putut avea pretentii. partii late cat o zi de post, inclinatie faina, pe carosello la telescaunul fontane vetta era zona de schi artistic - acolo veneau si fotografi de faceau poze, mergeai la studio si plateai 5 euro pe una. din pricina caldurii dupamasa partiile mai moi, se bateau, peste noapre inghetau - pe mottolino erau mai tari dimineata.
    partii preferate: cea de sub carosello - deasupra statiei intermediare, si cele de la blesaccia si pista rin de la fontane vetta. dar oricum toate is faine...
    pe mottolino - aveam o zona la telescaunul sponda unde nu prea mergea lumea, in stanga lui cum urci este o zona batuta foarte, foarte lata - acolo stateam pe sfarsitul zilei pana la 17.00 si coboram pe giorgio rocca - alta partie faina. la fel si partia de sub cabina mottolino e foarte faina, doar ca aia se inmuia destul de repede i partea inferioara.
    per total o vacanta foarte reusita. in topul personal pun livigno pe primul loc - am mai fost la solden, waidring (o statiune mica in tirol), obertauern, see/paznaul si ischgl (asta ultima mai bine n-as mentiona-o )

@ kb 24 - la federia se ajunge foarte usor de la carosello -din varf sub telescaunul scurt si in dreapta.

ce n-am inteles eu - au facut o telecabina in dreapta celei de la costaccia care deserveste o singura partie, detul de scurta. cu banii aia se putea moderniza macar telescaunul blesaccia 1. dar poate sunt operatori diferiti cu putere financiara diferita...
    cam ata. in rest poze
    Imagini atașate Imagini atașate
    Ultima modificare făcută de bogodan; 06.04.2011 la 23:09.

5. Avatarul lui bogodan
    lotul 2DSC08693.JPGDSC08731.JPGDSC08696.JPGDSC08712.jpgDSC08729.JPG
    in ultima poza mi se pare ca e un fost schior italian destul de cunoscut. n-am avut timp sa sap pe internet.
    Ultima modificare făcută de bogodan; 06.04.2011 la 23:16.

6. Avatarul lui bogodan
    lot 3
    partiile din prima poza sunt cele de la Bormio
    Imagini atașate Imagini atașate

7. Avatarul lui Janeiro
    Bravo ! Frumoasa inchidere de sezon
    Cu ce te-ai deplasat pana acolo ?

8. Avatarul lui bogodan
    cu masina. aprox 1400 km din cluj. am plecat pe la 23.00 si a doua zi la 13.30 am fost acolo

9. Avatarul lui kb24
    Am fost si eu in aceeasi perioada.
    Pentru sfarsit de martie, inceput de aprilie, a fost nitel cam cald (poate 14-18 grade cum aratau termometrele de la telescaune nu erau, dar tot cam cald). Partiile impecabile pana pe la 11-12 (chiar 13 intr-una din zile), apoi trebuia sa urci cat mai sus ca sa te dai pe zapada 'de schi'. Tot ce era sub 2200 m avea consistenta unei smantane mai dense (un fel de ricotta ). Noi ne dadeam pe partiile negre de pe Monte della neve (intai pe Giorgio Rocca, pana pe la pranz, apoi pe cele 2 variante si jumatate negre de mai sus). Astea ramaneau 'tari' pana seara.

Foarte multa lume, mai multa ca in decembrie (intre 12 si 19, cand am fost eu, cel putin). Cozi mici (maxim 10 minute, 1 data), dar care puteau fi evitate (mergeai la alt scaun, mergeai mai jos, luai gondola direct de acolo - pe versantul cu Carosello).

Cazare in Trepalle, hotel de 3 stele, curat, cald, half-board (cina f. indestulatoare si gustoasa, mic-dejun cam zgarcit): 343 euro/persoana (skipass inclus). Oprirea busului in fata hotelului.

Zbor (blueair dus, wizz intors) + transfer (bus) aeroport - Livigno/retur = 918 ron/persoana. Putea fi un piic mai ieftin (am facut rezervarile cu 3 saptamani inainte), dar cu f. putin (cam 50 ron). E mult mai comod cu avion + bus, m-am trezit la 6 dimineata, la 16:00 eram in hotel.

+ 6 mese de pranz pe partii (60 euro) + 2 la dus/intors (30 euro), total cheltuieli: aprox. 660 euro.
    O fi mult, o fi putin, nu stiu. Mie mi-a placut, ma mai duc si in decembrie

A, da, am uitat: crema de protectie solara + strugurel pt. buze sunt imperative pentru schiat de primavara aici. Am uitat crema acasa (strugurel cu protectie solara pentru buze aveam), am facut o frumusete de bronz pe fata cu ochelari de snow, arat ca un bandit
    Ultima modificare făcută de kb24; 07.04.2011 la 15:45.

10. Avatarul lui alexoffroad
    Citat Postat în original de kb24 Vezi post
    am facut o frumusete de bronz pe fata cu ochelari de snow, arat ca un bandit
    ma scuzati de off-topic, se cheama panda eyes
    "But I find holy redemption
    When I put this car in drive
    Roll the windows down and turn up the dial" Maren Morris

11. Avatarul lui kb24
    Citat Postat în original de alexoffroad Vezi post
    ma scuzati de off-topic, se cheama panda eyes
    Hehe, nu stiam ca asa se numesc, bag la cap. )
    Stiam ca voi avea nevoie de crema de protectie solara, dar am uitat s-o bag in geanta, avand o saptamana grea inainte de plecare si lipsindu-mi timpul de-a-mi face bagajul cu 1 zi-doua inainte

12. Merge cineva anul asta la Livigno? Am fi o gasca de 4 oameni care ne gandim sa mergem in perioada 10-18 decembrie 2011. Din cate am inteles de la cei care au mai fost si au scris pe topicul asta, e ok zapada in perioada aia, nu?
    Carpe skium!

13. Avatarul lui mariusica
    Acum am vazut:
    Pai facem calcule si se pare ca se leaga ceva pentru 10-18 decembrie, nu?
    Legat de zapada in acea perioada, anul trecut a fost, acum doi ani a fost...si a fost foarte multa. Merita sa riscam putin
    Dar trebuie rontait bine netul la cazare. La apartamente sunt preturi excelente, iesim sub 100 de euro de caciula+129 de euro skipass, dar nu strica sa avem doua mese pe zi

14. kb24
    De la ce aeroport din Italia ati luat autocar pt. Livigno?
    918 euro numai transportul? Asa se intelege.

15. 918 lei, nu euro
    Carpe skium!

Pagina 4 din 10 PrimulPrimul 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 UltimulUltimul

Subiecte similare

1. Nan pleaca in Italia

De rares în forumul Evenimente nationale