Like Tree117Likes

Subiect: Cand te-ai apucat de schi?

Pagina 13 din 20 PrimulPrimul ... 3 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 UltimulUltimul
  1. la mine a fost ceva ff rapid... in 2003 am plecat la Arieseni cu un prieten, mai mult de gura lui, la ski.... super incepator: schiuri total aiurea, legaturi care nu erau reglate, sosoni care ma strangeau, fara manusi.... am urcat cu teleski-ul pana sus la Vartop, pe o partie inghetata fara pic de zapada, doar gheata.... am coborat partia de 1 km in 2 ore.... am fost terminat in ziua aia.... dar asa am invatat ... a doua zi seara coboram partia de sus pana jos destul de acceptabil, cu alt echipament, de la inchiriat.... si dupa aia a inceput adevaratul ski, mai mult in Austria, an de an....

2. Avatarul lui Fox
    Eu le-am pus in picioare printr-a 10-a, pe strada de la Cota1400, spre Furnica......skiuri lemn cu canturi cu holsurubele, legaturi cu arc, si bocanci de piele de strada

....continui data viitoare ca vad ca 2.10 dimineata si maine trebuie sa ma trezesc la 7, adica azi....

va salut pe toti!

"fox"

3. Eu le-am pus in picioare in 2005 cand am fost cu cativa colegi la Vatra-Dornei care stiau deja sa skieze . Atunci am folosit o preche de ski-uri inchiriate . De invatat m-a invatat un coleg care era cu mine si mai avea ceva invatacei la activ. M-a dus pe partia Parc din Vatra si mi-a aratat prima data cum sa folosesc plugul si cum se fac virajele ("daca vrei sa faci stanga duci piciorul drept in fata ") . Atunci in prima zi nu am folosit instalatia de transport pentru ca mi se parea panta prea mare in locul unde trebuia sa cobor. Dupa fiecare tura luam skiurile in spate si ma indreptam spre locul care mi se parea mie mai putin abrupt. La sfasitul zilei am reusit sa fac 2-3 ture fara sa cad si asta m-a impulsionat sa continuii. Urmatoarea zi colegii mei au skimbat partia cu Dealul Negru. Eu nu stiam cum arata partia si i-am intrebat daca pot sa merg si eu. Ei mi-au confirmat ca merg foarte bine si ca o sa imi placa la partia asta . Nu va spun ca ei au facut 4 ture si eu abia am terminat o tura...ca sa nu mai zic de cazaturi pe fiecare panta mai abrupta . In urmatorul an mi-am achititionat propriul echipament si am fost tot la Vatra Dornei dupa care a urmat Kaprun, Zell am Zee (Kitzsteinhorn), Samnaun....cu alte cuvinte virusul s-a instalat cu suces ))).
    Acum parca imi pare rau ca nu m-am nascut intr-o zona de munte unde sigur aveam ocazia sa skiez mai din timp.

---------- Post added at 13:44:20 ---------- Previous post was at 13:44:07 ----------

4. la mine e mai simplu , am invat in bansko asta dupa ce am coborat o partie de 1 km in mai mult de 2 ore ) ,din care mai bine de 800 m i-am coborat in clapari cu ski-urile in mana + alti 6 metri alunecati dupa ce a intrat unu in mine . A fost o zi memorabila oricum ))))

5. @Claudiu03 Ha,ha,ha! Eram sigur ca tu esti cel mai nou pe forum.Bine te-ai virusat !
    Partia de care zici era,de fapt, o succesiune de partii(3+10+5)si aveau vreo 2,5-3 km si nu 1.Bulgarii le clasifica albastre,dar la noi erau rosii,rosii(in special 5) .
    A fost alegerea instructorului tau personal , ca tu sa pui pt prima data schiurile in picioare la 2600 m altitudine .Da'pan'la urma ai prins ceva curaj si a fost ok .
    A nu se intelege c-am fost eu instructorul .

6. da !! inseamna ca am coborat mai mult in clapari pana la baza partiei ) , oricum eram prea dezorientat in dimineata cu pricina )) din cauza pantei abrupte pe care o aveam in fata , dar pana la urma am cucerit si acea partie in ultima zi (vineri) a fost greu deoarece nu ma mai tineau picioarele nefiind obisnuit cu claparii si pozitia de ski si am schiat precum o baba ))). Oricum super tare ,,instructorul meu personal " ) îi raman dator

7. Avatarul lui Posho

A fost odata

Sa fi fost prin 1975 cind de gura mea si cu impotriviri paterne mi s-au achizitionat asa:
    - una bucata bocanci de schi, piele
    - una pereche schiuri Reghin, din bloc lamelat
    - una pereche bete din bambus
    - una bucata costum schi fis portocaliu
    Mers Stina de Vale. Pirtia Magarul. Alunecare buna, frina textila. Opa, am o problema. Si am inceput sa ma uit in jur, ca erau citiva care pareau a sti cum se face, asa ca m-am pus pe furat. Si dai si fura, inclusiv cazaturi- unele zdravene-, zapada dupa git si in mineci (manusi de blana, va rog ) si toate celelalte, iata ca nu mi-a trecut. Ba chiar deloc .
    Mai apoi mi-am luat schiuri. Rubin. Da, si clapari SanGiorgio. Ehei, alta viata.
    Dupa o vreme, prin 1986, cred, pe pirtia de la Vartop (aia mare veche) am dezbracat o unguroaica de tot echipamentul: clapar Caber (acela cu 2 arcuri in spate), costum ceva, mulat, antigliss, cu protectii, o minunatie, schiuri Volkl P9 (minunate).
    N-o lungesc ca-s ani multi si faini.
    Oricum, skivirusul rezident se simte foarte bine, se dezvolta si se raspindeste in jurul meu. Ceea ce va doresc si dumneavoastra

8. Bai..eu aveam 21 de ani!! Si am invatat din nimereala. O sa radeti dar am invatat in Grecia. Au piste fainute. Eram cu niste colegi in Vasilitza ( aproape de muntele Olimp) si din una in alta zic ia hai sa vad cum este.
    M-am indragostit instantaneu de schi. In doua zile schiam de ziceai ca am ani in spate. Binenteles ca anul urmator mi am rupt maini, picioare, ma mir ca nu mi-am rupt si gatul pe piste!! Continui a fi indragostita de sportul asta!! Asa ca varsta este oarecum irelevanta!!

9. Avatarul lui Fox
    Bravos! Bine ai venit printre noi!

10. Avatarul lui ninge_iar
    io m-apuc de schi in fiecare an si cand sa zic si io ca am invatzat si incep sa ma dau portocoliu spre rosu si un pic negru - se termina zapada si nu mai ninge - se termina banii in caz de zapada nu se termina ... si uite-asa plec frustrat un piculetz in fiecare an , vine anu nou, si o iau de la capat si iar invatz sa schiez si tot asa ...
    Ultima modificare făcută de ninge_iar; 18.02.2011 la 16:57.

11. Avatarul lui Fox
    Bravo! Meserie! Leaga-le un pic si poate la anul pleci deja expert!

Bine-ai venit in gasca!!!

12. Avatarul lui Posho
    Am prins si eu vremea aceea. Aveai in fata o clapa care intindea arcurile care treceau prin niste ghidaje fixate pe schi si apoi iti treceau peste un sant sapat in bocanc. Miscai glezna binisor in asa ceva (celebrii bocanci de VM, imediat recognoscibili dupa triunghiurile galben respectiv rosu). Idealul era, cum bine a spus "expeditorul" sa schiezi cu genunchii lipiti- eu mai fac si azi citeodata asta - la vremea aceea eu mi-am legat genunchii cu cordelina!. Stemul era cel mai cel. Il puteti vedea si azi pe pirtii la monitorii/salvamontistii in virsta. Ca trecere de la plug la viraj derapat era normal, dar eu m-am ferit intotdeauna de stem. Tehnica Delifin e fost pentru mine solutia dar, expeditorul a spus-o bine, daca dai de gheata ai incurcat-o. Mai mult, ai probleme la oricare schimbare de alunecare, atita vreme cit alunecarea e constanta e ok. Asta include schimbarea de panta!
    Revenind, aveai legatura care se deschidea doar in fata. Erau marcate numere ptr o oarecare idee despre cit ai strins, alte legaturi aveau pur si simplu puncte colorate . Asa erau primele mele legaturi pe niste schiuri Reghin din "bloc lamelat". Deja cind am avut Topazuri aveam si legaturi "scut" si clapari San Giorgio, ehei, alta viata )

---------- Post added at 23:37:28 ---------- Previous post was at 23:33:40 ----------

Citat Postat în original de rares Vezi post
    @ expeditor fain ce ne-ai povestit, te asteptam cu mai multe si eu am mers pe niste rubinuri care aveau legatura din aceeea cu arc si clapa in fata, presupun ca stii despre ce vorbesc, dar aveau cant. (... sunt curios cum era sa mergi pe schiuri din acelea... pacat ca nu ai nici o poza

13. Avatarul lui danm
    ,,Istoria’’ schiului.

Actiunea se petrece in jurul anilor ‘’80…

1.DoagaŸ

Marca inregistrata, foarte populara in cercurile in care ma invarteam. Avea multiple valente, de element structural al butoiului, combustibil solid, element de alcatuire al unui gard, precum si pentru sport, ca schiu.
    Avea diferite lungimi, latimi, grosimi, miresme…
    Legatura (sarma, curelusa) prinsa prin cuie putea fi montata mai in fata, pentru un schiat agresiv sau ceva mai in spate pentru o flotabilitate crescuta. Fiind mai mult decat concave, schiurile, n-aveai nici o sansa sa te impotmolesti in vreun mal de omat.
    N-am avut bucuria de a detine in proprietate asemenea schiuri, dar pe ele m-am initiat, imprumutandu-le. Veneau la pachet cu claparii, impermeabili, din material respirabil ( cizme din cauciuc, rupte pe alocuri) captusite bio, cu polar-ul acelor vremuri, soseata din lana. Evident era un material cu memorie, fiind atat de ud iti lua forma piciorului, zbarcindu-i degetele. Flexul era reglabil, in functie de lungimea cizmei.
    Cred ca freestyle-ul/ powder-ul era vocatia acestor schiuri.

2.Schiuri hand-made, ,,Cutezatorii’’

Ei, astea mi-au marcat ,, evolutia’’. Gasind o schita in Cutezatorii, rugand un prieten mai mare, ne-am apucat de treaba. Lemnul de salcam, fiind la tot pasul, cu noduri, cioate-pentru a obtine curbura varfului-a fost alesul. S-au folosit barda, gealaul.
    Pentru accentuarea curburii varfului, apa clocotita precum si-o scula specializata. Varful schiului, scos din apa clocotita, era introdus intre doua scanduri de gard, schiul fiind apoi tras/tinut de coada pentru accentuarea curburii varfului.Operatia necesita repetare, specializare.
    Peste schiu am pus o placa de inaltare (cred ca, ulterior, m-au copiat si altii), prinsa prin cuie de schiu, pe care am montat legaturile. Legaturile erau formate din ,,balot de sarma’’, piele, cablu.
    Schiurile le-am vopsit cu negru, probabil fiind singura vopsea pe care am putut-o sterpeli.
    Pe talpa le-am facut un santulet longitudinal.
    Nu mai retin raza, mai exact multitudinea de raze, geometria, dar stiu ca musai trebuia un drept si-un stang (coraspunzator ,,claparilor’’) , obtinandu-se astfel un plug natural. Punandu-le altfel intrai in spagat.
    Construiam trambuline din/cu zapada. Eram nascut winner. Cei cu doage si le cam pierdeau in aer din cauza algoritmilor gresiti calculati la prinderea sosonilor.

Erau destul de usoare fata de cele din prezent, cu flex soft-medium longitudinal, medium-stiff torsional, un tip rocker mic, metal in ele, multiple radius-uri.
    Se vedea progresul, fiind orientate catre park .

Sunt schiurile ,,flash’’ din cashketa mea, vizualizandu-le orice centrimetru de imperfectiune si acum la mai bine de 30 de ani. Acum vreo trei ani existau inca, sper sa nu fi fost puse pe foc.

3.Schiuri albastre, de Reghin, cu arc, polivalente.

Astea existau la scoala, fiind folosite la P.T.A.P( cred ca asa se chema).
    A trebuit sa dau ceva damigene cu vin (tata lucrand la I.V.V) pentru a le obtine.
    Deja nu mai stateam la taclale cu oricine. Ma uitam intai la ale lui incaltari, schiuri si concluzionam. Nu trebuia sa dialoghez.
    Ii ,,citeam’’.
    Erau folosite pentru downhill, cross-country, ski jumping…

Dupa revolutie, statistica, Volkl, Atomic, Kastle plus altele inchiriate, imprumutate…
    Ultima modificare făcută de danm; 28.10.2011 la 01:32.
    Dragonfire likes this.

14. Avatarul lui Ghio
    Dane , iti dai seama cati te vor invidia acum ... ai facut ''primii pasi" pe full rocker si reverse camber (doaga)

15. Avatarul lui danm
    ...si asa sunt intr-o coborare continua in ochii unora...
    Ghio, textul este pentru ,,cunoscatori''.

Subiecte similare

12:03
    • Raspunsuri: 126
    12:03 10.11.2009
  3. Straja...cine vine si cand?

De popika în forumul Unde ne dam intalnire