Like Tree13Likes

Pagina 2 din 2 PrimulPrimul 1 2
  1. Avatarul lui piti

Arrow Vama pe schiuri in Austria

Aici este articolul complet cu tot cu comentarii Gandul

2. Se pare ca a fost ieri vreme tare urata pentru ca astazi site-ul (Sölden - Winter) lor arata date prietenoase: (sau cum spunea popika - care sa nu ne uimeasca)

TODAY - 29.01.2008Weather : clear, good visibility, light windy

km of Nordic Trails: 16.0 km of 16.0 km

Latest Information:
    Glacier road closed!

PS: Sunt nou pe acest forum, navighez prin topic-uri mai noi si mai vechi si daca pot comunica ceva folositor, este placerea mea.

3. Avatarul lui popika
    Stai linistit ca nu e nicio problema, Flore!
    Ne bucuram ca esti nou printre noi si iti uram bine ai venit!
    Si daca esti nou fa o navigare si pe la sectiunea de Prezentare sa te cunoastem si noi mai bine asa cum au facut si altii inaintea ta!

DON'T RIDE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!

4. mda , poate te uiti si pe live webcam .

5. Daca ma uit mai mult rau imi fac.

E, dar si la noi web cam-urile arata ok zic eu, pare ca ar fi ceva zapada.

Apropo, off-topic tare, pe acest site cu ce frecventa sunt facute update-uri la nivelul stratului de zapada al partiilor?

6. Avatarul lui Axometru
    Pareri si NU recomandari Sölden.
    Am fost pentru prima si ultima data in Sölden (1.02-8.02 2014). Poate ca vreodata prin octombrie sau noiembrie la una fecioreasca cu trezit la 7 si pe schiuri la 8 dimineata. Dar in perioada normala dec-martie sigur nu mai merg.
    Statiunea este ok, am vazut multe, mult mai frumoase.
    Domeniul schiabil.... 147 km? Daca ai noroc, daca nu te inghesui pe vreo 80-90 km.
    Din 6 zile ghetarul a fost deschis vreo 1 intreaga si doua jumatati din care nici atunci nu a fost totul deschis.
    Daca exista denumirea industrie de schiat, aici a fost inventata. La Giggijoch, industria este acasa la ea. Cel mai oribil impinge tava care l-am vazut vreodata pe munte. Noroc ca dupa ceva cautari am gasit si cabanute cochete unde gasesti atmosfera obijnuita la munte in Austria.
    Pentru un domeniu atat de mare, doar doua gondole de urcat sunt prea putine.
    In toti anii de concediu in Austria adunati la un loc ( si sunt cativa) nu am stat atata la cozi ca in saptamana asta.
    Am fost cu familia ( copil 5 ani) si nu am reusit sa ajungem mai repede de 9 la gondola ( am stat la 12 km la Längenfeld). Timp de asteptare la gondola intre 30-40 min. depinde daca ajungi la ora 9 sau la 9 si zece minute. In zece minute creste coada la gondola vazand cu ochii.
    Apoi urci.... constati ca ghetarul este inchis si sti ca toata ziua vei sta la cozi si pe partie este ca un morman de furnici. Cat sunt partiile de late ( cam cele mai late care le-am vazut in AU) pline de schiori. Gasesti sa mergi, dar nu-i poti da viteza maxima ca tot apare cate unul in fata.
    Iar doua zile si jumatate viteza era minima ca a nins si nu se vedea nimic.
    La Gaislachkogel situatia era un pic mai lejera si partiile negre si rosi mai faine.
    Ghetarul nu ma impresionat decat partia de cupa mondiala de sus din capatul gondolei pana jos la stadion. Superba!!! In rest multe partii foarte line si enorm de late.
    O zi am avut liber de familie ( ei au mers la Aqua Dome care este super) si am fost la 8,15 pe partie si
    Atunci chiar se putea schia. Partiile ca in palma, inghetate, libere.....
    In rest ar mai fi multe de spus.... Ah. Era sa uit... De multe ori nu stiam daca sunt in Sölden sau Sinaia? Unde te intorceai se vorbea romaneste. Asta doar ca fapt divers, nu ma deranjat si nici de mitocani sau beti nu am dat, asta a fost mai mult datoria nemtilor tineri, sa fie super galagiosi si beti. Chiar si rusii cu falseturiile de Bogner ( o parte din iele) nu erau deranjanti.
    Fact: Sölden este prea industrial pentru gustul meu, prea scump pentru riscul de a schia doar pe vreo 70-90 km de partie si asteptari multe la lift. Nu ma incanta ca schiez la 3000 m pe albastre in inghesuiala.
    Sunt multe zone mult mai intime cu 60-80 km chiar si peste 100 km de partii mult mai intime, mai ieftine, mai bune de schiat si dupa ora pranzului, ca nu se strica partiile asa repede, nefiind atat de aglomerat. In afara de latimea partiilor ( ceea ce la Sölden este exagerat) nu vad ce imi ofera Sölden in plus.... Din contra.
    expeditor, Janeiro, Posho and 1 others like this.
    ATOMIC - WE ARE SKIING

7. Avatarul lui Posho
    Ai avut ghinion, Axel. Eu am fost anul trecut in "perioada romanilor", adica prima serie dupa Revelion si a fost in regula, doar o zi de vreme ciinoasa. Tot in Langenfeld am stat si eu, la Hirschen, pret normal ptr sejur, bun hotel, cu mincarea aceea austriaca buna, destula si plicticoasa, dar cu loc inauntru pentru fumatori, mai rar asa ceva, ceea ce mi se pare civilizat, la 5' de mers pe jos de spa-ul ala mare pe care eu il gasesc bun doar noaptea cu spectacolul lui de lumini. N-are tobogane si mi se pare mult prea scump pentru ce ofera. Cred ca e doar o chestie de gust. In plus aveam un spa exact deasupra camerei mele.
    N-am prins cozi crunte ca eram primul la cablu, mai apoi cred ca e jale. Si, da, schi "industrial" la greu si ghetarii prea albastri si aglomerati, pirtiile varza dupa amiaza, sosirea la Gigi jos era un chin. Dar Gaisla e buna de schi. Si 25 negru, doar ca o bate vintul pe sus. Si mai sint.
    Inclin sa fiu de acord cu tine, exista statiuni de preferat fie ca mergi cu familia fie ca vrei sa tragi, Zell Am See e una interesanta si de care mi-e dor, de Solden nu. Nici nu cred ca-mi va fi.
    Sint singurul care crede ca pentru un schior care vrea sa traga tare o saptamina Ischgl e no 1 ca procentaj de pirtii bune si mai aspre? Ca am fost deseori 2 persoane pe cite un pirtioi negru sau rosu, vreme buna, chef de schi si picioare sa ai!
    Ultima modificare făcută de Posho; 10.02.2014 la 23:22.
    Axometru likes this.
    "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

8. Avatarul lui bogodan
    Mai fa si Ischgl si apoi te poti lasa! Oare care ar fi motivul pentru care nemtii evita statiunile astea mari (vorbesc de cei peste 40 de ani, care merg sa schieze, nu sa fie p-acolo). Doar ca-i bine sa le faci/vezi pe toate, pentru a te convinge singur.
    @Posho, opinie personala, mie Ischgl mi se pare mai nasol ca Solden.

9. Avatarul lui Posho
    Nu stiu daca nu cumva opiniile noastre sint influentate mult de vremea pe care am prins-o si de aglomeratia de pe unde am fost. Eu am prins 6 zile de cer senin in Zillertal, 4 zile la fel la Ischgl, cum sa nu-mi placa, pina si Sinaia e-n regula atunci! Axel a prins vreme proasta la Solden si lume ca la urs, il inteleg, chiar e ca dracu. Toata lumea vorbeste admirativ de Obergurgl-Hochgurgl, n-am prins vreme de el, nu-l stiu.
    Cu siguranta exista domenii schiabile mici, traind oarecum in umbra celebritatilor, dar care ofera tot ce vrem, totul e sa si stim de ele. Kaltenbach imi vine acum in minte (dar e Mayrhofen linga...), Gerlos e o alta, Kappl, de ce nu? N-am fost in Serfaus dar am auzit lucruri bune. Cu certitudine sint si altele si multe.
    Ultima modificare făcută de Posho; 11.02.2014 la 01:17.
    avampire196 and bogodan like this.

10. Avatarul lui Axometru
    E clar ca am avut ghinion si cum am mai spus prin noiembrie sa martie, sau cand nu sunt vacante poti schia extraordinar si gasesti si cabanute cu mancare foarte buna, dar am mai fost in alte locuri si am prins vreme rea dar nu am ramas cu gust amar, ca restul a fost bine. Dachstein West( Gossau), Mühlbach am Hochkönig (cu Maria Alm, si Dienten care este un sat ca in poveste) sau anul trecut Flachau, dar nu schiat in Flachau( unde opresc autocarele si descarca marfa), ci te duci la Flachauwinkel sau Zauchensee si chiar daca am prins vreme rea vreo 3 zile, nu am stat la cozi infernale si mai sunt multe unde ai 80-150 km de partie dar sunt mai ieftine si mai putin industriale si ramai cu un gust dulce.
    ATOMIC - WE ARE SKIING

11. n-are legatura cu Solden, dar are legatura cu ideea de statiuni aglomerate sau mai cunoscute:

am fost in 14-21 decembrie 2013 in Zell Am Ziller. ma refer numai la zona / valea asta in continuare:

cum zice si Posho, cel mai mult ne-a placut in Gerlos (am fost 3 din 6 zile), despre care "nu auzisem" pana sa ajungem acolo. partii la fel de bune si dimineata si seara, nu am stat niciodata mai mult de 30 de secunde la coada, + am gasit o parcare mica dar care nu se aglomera, unde te dadeai jos din masina si erai la telescaun deja, nici scari nu aveam de urcat.

Cred ca ne-ar fi placut mai mult si pe Hintertux (ghetar) daca era vremea mai ok, dar tinand cont ca era cam izolat fata de restul statiunilor nu cred ca s-ar fi justificat sa stai cazat acolo, daca nu erai cazat langa, drumul era cam anevoios, tinand cont ca trebuia sa iei altitudine pe serpetine destul de mult...

Dar, in ciuda a ceea ce ma asteptam, Zillertal Arena si Mayrhofen care erau cele mai cunoscute, ne-au placut cel mai putin. Am confirmarea si pe tracking-ul facut pe baza ski-pass-ului, Zillertal si Mayrhofen schiat cam 30-35 km/ zi. Gerlos 70-85 km / zi. Hintertux 45 km desi era vreme mai urata...

@Posho, am regretat de atunci ca nu am fost deloc in Kaltenbach, acum ca amintesti si tu de el, imi pare si mai rau, poate data viitoare.

De unde am fost cazati (in statiunea Zell Am Ziller), pana in Mayrhofen faceam cam 12 km. Pana in Gerlos 17 km, dar 20 de minute aproximativ. Pana la Hintertux 40-45 de minute. in Mayrhofen am luat teapa ca telecabina pleaca din mijlocul statiunii si nu e parcare amenajata.

12. Avatarul lui Posho
    Da, evident Mayrhofen e una dintre celebritati asa cocheta cum e ea dar cred ca plateste tribut greu faimei: e rusificata ca naiba iarna iar vara e, credeti sau nu, arabizata de te-apuca toti nervii din lume. Se sparge conducta cu arabi bogati veniti cu tot tribul si ifosele aferente mentalitatilor lor de Ev Mediu. (Am si auzit miriituri locale pe tema asta). Pe ghetar cu burkha! Azi-miine gigantii Adidas-Salomon si Head se vor apuca sa faca cagule verde-musulman!

Aveti mare dreptate cu cabanele mici si cumva ascunse: mergind pe Hintertux sa vizitez pestera de sub ghetar (e o pestera nu o rimaye, eu am facut doar partea turistica a ei, vreo 800 m, ma voi intoarce pentru restul de, parca, 16 km) dai de o cabana mica din lemn situata la inaltimea Negoiului nostru. Mincare buna, atmosfera traditionala de munte, conditii de dormit la cabana (vad ca tocmai o modernizeaza...), preturi bunicele, o terasa mare si ferita de vint, mese de berararie puse pe zapada, minunat.

Si vazindu-ti track-ul, Avampire196, e intr-adevar de schiat in zonele mai putin "cerute". Conditiile de cazare si masa n-am vazut sa difere in marile statiuni fata de cele satelit, sa le spun asa, asta la aceeasi clasa de confort. Preturile insa e mult mai probabil sa fie mai mici si atunci cam toate converg catre avantaj schior: nr de km schiati/Euro cheltuit, pirtii si parcari libere. Promit sa ma documentez si sa revin la tema.
    A, si sa vezi aglomeratie in parcare la Gletcherbahn, oho! Plus drumul pina acolo care numai usor nu e. Ador eu sa conduc pe serpentine dar nu iarna.

13. Aceeasi experienta semi-nasoala la Solden, m-am lecuit de statiuni "de fiţe" şi sezon full. Citez din recenzia de atunci:

Am avut şi eu o vacanţă per ansamblu reuşită acolo, schi superb pe cei doi gheţari, coborâri de la 3000 la 1400 repetate iar şi iar... ÎNSĂ! Experienţa a fost umbrită de câteva probleme mari ale staţiunii.

Prima... popularitatea, tradusă prin enorm de multă lume în perioadele de sezon full, gen vacanţele copiilor. Aici ne-am încadrat noi, din păcate. Total nerecomandat, sunt perioade din zi în care e ca şi cum ai schia pe trotuar.

Altă problemă... ski pass-ul de 240 de euro pe şase zile e valabil doar în Solden, eventual cu o zi în Ober-Hochgurgl pentru 10 euro în plus. Nu mi se pare ok să nu te lase să schiezi cu adevărat şi altundeva pe vale de banii ăştia. 146 de km sună suficient, însă când compari cu alte domenii din Austria şi Italia, e foarte slabă oferta!

Asta mă aduce la domeniul de schi... care a crescut cam alandala. Ca să ajungi pe gheţar îţi ia în condiţii ideale o oră din momentul în care te-ai urcat pe prima instalaţie. Ca să ajungi de pe gheţar în Solden ai de traversat o şosea asfaltată şi pârtii şcoală. Versantul Gaislachkogel spre Solden este supraaglomerat cu pârtii care se intersectează ca spaghetele în farfurie, risc de accidente la intersecţii.

Şi ultimul dezavantaj... altitudinea! Cele mai multe instalaţii sunt peste 2000m, şi când e vreme nasoală nu prea ai unde să te refugiezi, în afară de câteva pârtioare foarte aglomerate. Ski pass-ul nu te lasă să mergi altundeva...Una peste alta, cred că Soldenul este victima propriului succes în plin sezon.

Acestea fiind zise, am prieteni (care mi-au recomandat Soldenul) care s-au simţit foarte bine în semi sezon. Eu unul, sigur nu mai revin acolo.

Ca alternativă, recomand valea vecină - Pitztal. Timp de o săptămână - zero cozi în semi sezon, un gheţar spectaculos cu pârtii roşii hardcoristice!
    avampire196, Posho and Axometru like this.

14. Avatarul lui Posho
    Clicu, pe mine m-ai convins (dimpreuna cu lectura excursiei skivirusate din 2013). Cu multumiri ambilor pentru frumoasele descrieri.

15. Avatarul lui Visatorul
    Salut, daca ati primit mail pentru cupon reducere Solden (10%) si nu aveti de gand sa il folositi va rog sa imi dati un semn. As avea nevoie de 3 bucati. Multumesc!

Pagina 2 din 2 PrimulPrimul 1 2

Subiecte similare

1. recomandari schiuri?

De andrei în forumul Discutii echipament schi
    19:04
    • Raspunsuri: 1
    19:04 22.01.2008
  2. Pareri despre Fischer RX8 & recomandari de clapari.

De piti în forumul Discutii echipament schi